Smart Marketing Tourism

SMS-CBA

ΑΡΧΙΚΗ / SMS-CBA

ΤΟ ΕΡΓΟ

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συμμετέχει ως επικεφαλής εταίρος στο εγκεκριμένο έργο με τα ακόλουθα στοιχεία:

ΕΝ: Smart Marketing Strategies for Tourism in the Cross-Border Area Τίτλος -EL: Έξυπνες Στρατηγικές Μάρκετινγκ για τον Τουρισμό στη Διασυνοριακή Περιοχή Ακρωνύμιο του έργου: «SMS-CBA».

Το έργο « Έξυπνες στρατηγικές μάρκετινγκ για τον τουρισμό στη διασυνοριακή περιοχή» με ακρωνύμιο SMS-CBA υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A “Ελλάδα – Βουλγαρία 2014-2020” και εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 2. Μία βιώσιμη και κλιματικά προσαρμόσιμη διασυνοριακή Περιοχή, Επενδυτική Προτεραιότητα 6c. Διατήρηση, προστασία, προώθηση και ανάπτυξη της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το έργο συνδυάζει τον τουρισμό με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, εστιάζοντας στην προώθηση των φυσικών πόρων της διασυνοριακής περιοχής της Ελλάδας και της Βουλγαρίας μέσω ενός ενημερωμένου, επαγγελματικά σχεδιασμένου και εκτελεσμένου σχεδίου μάρκετινγκ και εκστρατείας.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της ΠΑΜΘ ανέρχεται σε 224.297,30 € ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 994.996,70 €.

Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο τουρισμός έχει αποδειχθεί ότι είναι η πιο ανθεκτική στις κρίσεις βιομηχανία παγκοσμίως.  Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την τοπική οικονομία της διασυνοριακής περιοχής, με όλους τους αρμόδιους φορείς χάραξης πολιτικής να τον τοποθετούν στον πυρήνα του στρατηγικού  τους σχεδιασμού. Επιπλέον, η εξάπλωση των Τεχνολογιών  Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) με έμφαση στο διαδίκτυο έχουν προσαρμοστεί γρήγορα στον τουρισμό: νέες στρατηγικές σχεδιασμού και μάρκετινγκ για προορισμούς διερευνώνται σε φυσικά και εικονικά περιβάλλοντα. Η εμπειρία ενός ταξιδιώτη ξεκινά στο διαδίκτυο πολύ πριν φτάσει στην τοποθεσία-στόχο. Ένας προορισμός μπορεί να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, με στοχευμένη διαφήμιση και προβολή, καθώς περισσότερο από το 90% των μελλοντικών ταξιδιωτών λαμβάνουν υπόψη τις κριτικές άλλων ταξιδιωτών κατά την κράτηση. Παρά τον πλούτο των πολιτιστικών και φυσικών αγαθών στη διασυνοριακή περιοχή, τα μέσα προώθησης στο παρελθόν ήταν κατακερματισμένα και αναποτελεσματικά, ενώ η τουριστική δραστηριότητα παραμένει σχετικά χαμηλή, εξαρτώμενη σε μεγάλο βαθμό από εξωγενείς παράγοντες.

ΔΡΑΣΕΙΣ

  1. Εντοπισμός και δημιουργία ενός προϊόντος προορισμού, δηλαδή σημεία ενδιαφέροντος ορόσημο και δρομολόγια με δυνατότητα διεθνούς επωνυμίας.

 

  1. Εκπόνηση Σχεδίου Μάρκετινγκ για τη δημιουργία μιας βιώσιμης διασυνοριακής ταυτότητας προορισμού.

 

  1. Υλοποίηση εκστρατείας μάρκετινγκ και προώθησης.

 

  1. Ανάπτυξη ηλεκτρονικών εργαλείων για αγορά υπηρεσιών με δοκιμή τους από νέους εθελοντές, για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.

 

  1. Ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πύλης για τον τουρισμό για την κάλυψη όλων των αναγκών του σύγχρονου τουρίστα, με την εισαγωγή καινοτόμων χαρακτηριστικών βασισμένων στην παροχή υπηρεσιών για τουρίστες και πρακτορεία.

 

  1. Διοργάνωση στοχευμένων εργαστηρίων και συναντήσεων με την επιχειρηματική κοινότητα.

ΣΤΟΧΟΣ

Ο γενικός στόχος του έργου SMS-CBA είναι ο συστηματικός σχεδιασμός και η οργάνωση της έξυπνης προώθησης της διασυνοριακής περιοχής ως προορισμού φυσικής κληρονομιάς. Στο πλαίσιο αυτό, το έργο SMS CBA στοχεύει:

1. Στην καθιέρωση και παρουσίαση του προορισμού ως εμπορεύσιμο προϊόν.

2. Στην αξιοποίηση των φυσικών πόρων της περιοχής.

3. Στη συμμετοχή του επισκέπτη στην προώθηση συγκεκριμένων πόρων.

4. Στη δημιουργία δεσμών με την κοινότητα των τουριστικών επιχειρήσεων και τη μεγιστοποίηση της προώθησής τους.

5. Στην ενίσχυση της αξιοποίησης της περιοχής με τη συμμετοχή εθελοντών νέων.

6. Στην ενίσχυση της προώθησης της περιοχής σε τοπικό.